Ako získať rodičovskú autoritu? Uplatňovať ju!

Užitočný článok pre rodičov aj vychovávateľov. Autor J.M. Barrio napríklad píše:

Je jasné, že deti očakávajú od svojich rodičov, aby praktizovali vo svojom vlastnom živote hodnoty, ktoré sa snažia odovzdávať, a preukazovať im svoju lásku. Ako môžu rodičia získať autoritu a prestíž, ktorú si ich rola vyžaduje? Autorita má prirodzený základ a vystupuje spontánne vo vzťahu medzi rodičmi a deťmi. Takže namiesto toho, aby si rodičia robili starosti ako získať autoritu, mali by si ju jednoducho udržiavať a dobre uplatňovať.

Toto je zrejmé, keď sú deti malé: ak je rodina jednotná, deti dôverujú svojim rodičom viac, než sebe. Poslušnosť môže byť niekedy ťažká, ale deťom dáva zmysel v kontexte lásky a rodinnej jednoty. ,,Moji rodičia chcú pre mňa dobro, chcú, aby som bol šťastný, a hovoria mi, čo mi pomôže k tomu, aby som bol naozaj šťastný.“ Neposlušnosť sa potom vníma ako chyba, ako nedostatok dôvery a lásky.

Celý článok si možno prečítať na http://opusdei.us/en-us/article/parental-authority/3

 

Foto: Wikimedia Commons http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Families#mediaviewer/File:Brimham_Rocks_MMB_15.jpg

About cyrilsebo

Tento blog je o dvoch trpaslíkoch, ale kameň je ten istý.
This entry was posted in SPOLOČNOSŤ and tagged , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

