Bežecké preteky k prázdnemu hrobu

BurnandJeanPierre

Možno jeden z najkrajších obrazov Veľkej noci. Nespáchal ho ani Rembrandt, ani Rubens, ani patrón maliarov, Fra Angelico. Autorom obrazu v parížskom Musée d’Orsay je pomerne málo známy švajčiarsky maliar Eugène Burnand (1850 – 1921). Mladý apoštol Ján so starším Šimonom Petrom, v bežeckom tandeme k prázdnemu hrobu.

Burnand bol fascinovaný novovznikajúcim umením fotografie. Dynamika, akčnosť ľudského tela, človek v pohybe. Začiatkom dvadsiateho storočia ho kritika odmietala, ako príliš buržoázneho, dokonca antimodernistického. Aj napriek tomu, že sa veľmi snažil skĺbiť lásku k tradícii so záujmom o nové technológie.

,,Bežali obaja, ale ten druhý učeník bežal rýchlejšie, predbehol Petra a prišiel k hrobu prvý“(Jn 20,4).

Ján lepšie šprintoval, mladí sú vždy lepší na krátke trate. Hoci, pod Krížom ako jediný z chlapov vydržal až do konca. Peter bol skôr maratónec. To, čo videl vo finiši tohto behu, už nikdy viac nezaprel. Radšej sa v cieľovej páske svojho života nechal v Ríme ukrižovať dole hlavou.

Eugène Burnand a jeho dvaja bežci, ktorí nelenili.

Foto: http://en.wikipedia.org/wiki/File:BurnandJeanPierre.jpg

Reklamy

About cyrilsebo

Tento blog je o dvoch trpaslíkoch, ale kameň je ten istý.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s