Udali by ste svoje dieťa na polícii?

Tento akčný príbeh zachytili bezpečnostné kamery minulý týždeň vo Philadelphii. V minimarkete na predmestí platilo pri pokladni deväťročné dievča. Pod skúmavým drobnohľadom dvoch chalanov – 13 a 14-ročného. Keď dievča zaplatilo, uchmatli jej peňaženku. Polícia zverejnila v miestnej televízii zábery kamier a keď to videli matky oboch chlapcov, okamžite ich odviedli na políciu.

Tak to je dosť silné kafé, takáto reakcia matiek ma naozaj dostala. Nemám ešte vlastné deti, ale určite by som nechcela byť pre svojho potomka nejakým diktátorom. Len dúfam, že by som bola rovnako dobrá (a silná) matka a urobila to isté. Nie je pritom dôležité ani to, že sú mladiství, veľký trest ich nečaká, veď ukradli len 13 dolárov. Ten výchovný zásah im však možno pomôže, odvedie ich od krivoľakých chodníčkov. 

360_juvenile_jail_0320

Byť rodičom je fuška! Vyzerá to tak, že rodičia musia často vo výchove reagovať s dlhodobou perspektívou pre dobro dieťaťa, aj keď sa to možno tomu decku momentálne veľmi nepozdáva.

Tak som to konzultovala s mojou matkou. Tá mi povedala, že ona by sa najskôr snažila presvedčiť ma, aby som sa sama šla prihlásiť na políciu. Stará mama by si ma najskôr ,,posadila”, všetko mi vytmavila a potom by ma oznámila na polícii. Podľa nej, ak si dieťa neuvedomí dôsledky svojho konania, hlavne keď je prichytené pri čine, nikdy sa z toho nepoučí. 

No neviem, obidve odpovede vyzerajú dosť dobre. Čo by ste urobili vy?

Tamara Rajakariar 

Preložené so súhlasom MercatorNet

Citovaný zdroj: http://www.nydailynews.com/news/national/parents-turn-children-tape-committing-robbery-article-1.1284899

About cyrilsebo

Tento blog je o dvoch trpaslíkoch, ale kameň je ten istý.
This entry was posted in SPOLOČNOSŤ. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

