A mám čisté jednotky!

A nech si všetci trhnú nohou. Už ani tá mamina nie je taká, aká bývala na základke. Vtedy ma aspoň povzbudila, zvykla sa so mnou aj tak pochváliť. Dnes sa už čisté jednotky nenosia, a tie jej priateľky ju vraj obšťastnia takým čudným pohľadom. Čo je sloboda, a čo s ňou?

Aj tá triedna. Chce, aby sme mali dobrý priemer, ale polhodinu nám najskôr tlačí do hláv, že tie známky nie sú všetko.To má z tých seminárov na kreditných školeniach pre učiteľov. Tam im to tak hustia, že netreba až tak veľa vedieť, ale treba mať ,,out of box thinking”. Máme vraj nekonvenčne myslieť, no ale kto už je v triede nekonvenčnejší ako ja, medzi všetkými tými pohoďákmi, priemerákmi a podpriemerákmi, zakvačenými do fejsbuku?

A čo vlastne tá triedna chce? Stále sa obšmieta len okolo tých integrovaných, s poruchami učenia, na tých má milión predpisov, ako chodiť okolo nich po špičkách.

V triede ma už neberú ako bifľošku, exota, nerda. Je im to fuk. Čičíkajú sa, že priemerní žiaci budú v živote tí najúspešnejší. Kašlem im na to, ja som úspešná už teraz. Ešte by som im rada porozprávala tú Ezopovu bájku, tú o lenivosti, aj tú o závisti, ale načo aj? Veď ani netušia, kto bol Ezop. Len občas tak škodoradostne fľochnú za mojím chrbtom, že nemám detstvo, že nemám mladosť, knihomoľ a tak. Keby tak vedeli! A veď vlastne vedia, vedia že robím triatlon a dva ďalšie krúžky. Keby tak oni vedeli, že stačí na hodine počúvať, a doma je pohodička. Keď slovenčinárka otvorí ústa, ja už po tretej vete viem, čo vlastne chce povedať.

A viete čo? Kašlem na nich, aj tak mi len závidia.

Budem ich mať aj na konci roka.

 

About cyrilsebo

Tento blog je o dvoch trpaslíkoch, ale kameň je ten istý.
This entry was posted in ŠKOLA. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

