Tak ja tú nobelovku teda preberiem

Váhal som, váhal, dlhých 24 hodín, ale už sa viac nedá. Veď čo ak pán van Rompuy nebude môcť 10. decembra do Oslo, čo ak bude práve v lietadle s kufríkom peňazí do Atén? Alebo pán Barroso bude zaneprázdnene pendlovať medzi Štrasburgom a Bruselom. To sa ľahko povie – nech ide ten druhý! Niekto predsa ísť musí. Niežeby ma až tak lákala tá alikvótna čiastka, za dvadsať centov európskych si ani nízkonákladovku nekúpiš. Ale čo sa patrí, to sa patrí, nie? A aj žena je dnes celkom mierová, sľúbila kroj z kasne vytiahnuť, poobšívať, aj krátku reč že napíše:

 

,,Vaše nobility,

Vaše honorability,

Slovutné dámy,

Vysokoblahí páni,

 

dnes, keď oslovskými uličkami hustým krokom kráča európska minulosť i prítomnosť, nech je dovolené aj mne, človeku-miliónu, aby sa mi z hĺbky hrude vydralo jedno hlasité, veľavďačné ,,Wow“.

Pochádzam len zo skromných pomerov slovenského vidieka, ale už od mladých liet som sníval o niečom veľkom, niečom čo ma presiahne, niečom – ako vy vravíte po anglicky – čo je väčšie ako život.

Nemohla to byť fyzika, chémia je španielska dedina, medicína trinásta komnata. Až keď mi krstná mama kúpila prvý magneťák, započúval som sa do Johna Lennona, a on mal taký nápad že ,,give peace a chance“, daj mieru šancu. Tak som dal, čoby som nedal, veď každý by dal. A konečne je to tu, bingo, jupí, juch, cena je v suchu!

Ďakujem, ďakujem, ďakujem všetkým svojim kolegom za tímovú spoluprácu. Ďakujem roľníkom na poli, policajtom na európskych cestách. Chcel prísť aj sused Ďuri, veď aj jemu chodí cena, ale viete ako to chodí s tými mladými Európanmi po víkende. Potrvá, kým sa popraví, a jedna sprcha to nespraví.

Aká úžasná je tá demokracia! No nie je to super, že dnes, tu, na tomto mieste a v tomto čase, bude umožnené aj kolegovi Obamovi, aby svorne so mnou pozdvihol čašu šumivého!

Kývajú, že treba končiť, lebo rad je stále dlhší a dlhší. Tak vám tu nechám aj celé slovanské srdce. Európe mier? Čo Európe, svetu, celému svetu mier!

Nech si len kývajú, aspoň ešte toto. Respektábelná komisia, ak by ste náhodou načisto nevedeli, že komu dať na rok, tak vám poradím. Ale až po recepcii.

 

Foto: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/Chapeauclaque.png

About cyrilsebo

Tento blog je o dvoch trpaslíkoch, ale kameň je ten istý.
This entry was posted in SPOLOČNOSŤ. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

