Tak, takto to bude po smrti

Každý sa zamyslí. A špekuluje. A už viac nerieši. A trochu sa zabojí. Alebo aj veľmi. A zabudne. Keď sa tá otázka znovu vynorí, so skúsenou prezieravosťou ju zaženie: ,,Veď to predsa nikto nemôže vedieť“.

Vraví sa, že treba počúvať s porozumením. Čítať s porozumením. Niekedy aj trikrát. Ďalší level je vnímať s porozumením. Potom prijímať..

Bratia, niekto povie: „Ako vstanú mŕtvi? V akom tele prídu?“ Hlupák! Čo ty seješ, neožije, ak prv neodumrie. A čo seješ, neseješ budúce telo, ale holé zrno, či už pšeničné alebo nejaké iné.

Tak je to aj so zmŕtvychvstaním: seje sa porušiteľné, vstáva neporušiteľné; seje sa potupené, vstáva slávne; seje sa slabé, vstáva mocné; seje sa telo živočíšne, vstáva telo duchovné.

Ak jestvuje živočíšne telo, jestvuje aj duchovné. Tak je aj napísané: „Prvý človek, Adam, sa stal živou bytosťou;“ posledný Adam oživujúcim Duchom.

Ale nie je prv duchovné, lež živočíšne, až potom duchovné. Prvý človek zo zeme je pozemský, druhý človek je z neba. Aký je ten pozemský, takí sú aj ostatní pozemskí; a aký je nebeský, takí sú aj ostatní nebeskí.

A ako sme nosili obraz pozemského, tak budeme nosiť aj obraz nebeského.1 Kor 15, 35-37. 42-49

 

Veda skúma to živočíšno. Plus nejaké to okolie (pár svetelných rokov). Pozná zlomok vesmíru. O sto rokov spozná ďalší (zlomok). Má na to experimentálnu metódu a dokazuje. Potom vyvíja a celkom úspešne. Keby Fero povedal Einsteinovi, že dnes bude skajpovať s kamošom z Melbourne, asi by.., neviem, možno aj slávny fyzik by sa dal zaskočiť. Veda môže dokonca experimentálne skúmať aj telesné pozostatky živočíšneho tela, za hrobom, ale po pár rokoch už niet čo, a jej džob sa končí. Ďalej je to už o inej metrickej sústave.

Teda telo, ale už nie to živočíšne. Pavol nám to nepovedal presne, ako by sme to chceli počuť. Presne do detailov. Tvar, veľkosť, kvalita. Možno nevedel, možno nechcel. Urobil to najlepšie čo vedel a mohol. Ak by sme aj poznali presný popis, ak by sme mali fotoalbum osláveného tela, veda by mohla celkom suverénne vyhlásiť, že to predsa nie je možné. Nemožné overiť experimentálnou metódou. Uznáva len svoju metódu, vyhlásila by to arbitrárne, nie kauzálne – čiže dosť nevedecky.

 

Viera sa viac opiera o dôvody, než o prírodovedné dôkazy. Tie nie sú o nič menej hodnoverné, než zákon zemskej príťažlivosti. Sú súčasťou životov nespočetného množstva ľudí.

 

,,A on nie je Bohom mŕtvych, ale živých, lebo pre neho všetci žijú.” (Lk 20,38).

 

Reklamy

About cyrilsebo

Tento blog je o dvoch trpaslíkoch, ale kameň je ten istý.
This entry was posted in VIERA. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s