,,Robustné“ kresťanstvo

Americký spisovateľ Joseph Pearce ponúka niekoľko úvah o tom, ako ho ovplyvnila spiritualita Josemaríu Escrivá, zakladateľa Opus Dei.

 Volám sa Joseph Pearce, som spisovateľ, profesor modernej literatúry na Univerzite Ave Maria na Floride. Pochádzam z Anglicka, ale posledných 9 rokov žijem v USA.

Keď som si ešte v deväťdesiatych rokoch prečítal knihu Cesta od svätého Josemaríu Escrivá, okamžite ma zaujala taká tá robustná priamosť, bezprostrednosť, ako aj mužný prejav jeho spirituality.

Veľmi ma to oslovilo ako čerstvého konvertitu na katolícku vieru, žijúceho na konci 20. storočia. Je to spiritualita, ktorú si môžem so sebou zobrať na cestu životom, ktorá mi môže pomáhať v boji s hriechom a zlom.

Považujem sv. Josemaríu za významnú osobnosť 20. storočia. Mnohé veci, ktoré som napísal, boli o spisovateľoch 20. storočia, o katolíckych spisovateľoch, ktorí museli čeliť bezprizórnosti modernizmu tohto obdobia, nihilizmu, postmodernizmu, prázdnote, vákuu, ktoré sú tak charakteristické pre moderný spôsob života.

Sv. Josemaría je svätcom pre našu súčasnú dobu, pretože on žil v tejto kultúre, bol svedkom napríklad nástupu komunizmu, prežíval ťažkosti občianskej vojny v Španielsku, deštruktívny charakter moderných ideológií, sekulárny fundamentalizmus, a je pre nás veľkou inšpiráciou, ako my kresťania 20. a 21. storočia, môžeme evanjelizovať kultúru v ktorej žijeme.

Osobne mi to pomáha v tom, aby som prežíval svoje kresťanstvo mužným, odvážnym štýlom (prosím o to Boha), aby som bol lepším manželom, lepším otcom. Aby sa táto rola manžela a otca stala stredobodom môjho života,

Takže, môjím povolaním je byť spisovateľom, prednášajúcim, profesorom, manželom, otcom – a toto všetko je navzájom prepojené. Myslím, že aj svätému Josemaríovi vďačím za takéto videnie sveta.

 

 

About cyrilsebo

Tento blog je o dvoch trpaslíkoch, ale kameň je ten istý.
This entry was posted in OPUS DEI. Bookmark the permalink.

One Response to ,,Robustné“ kresťanstvo

  1. jozef píše:

    “aby som prežíval svoje kresťanstvo mužným, odvážnym štýlom (prosím o to Boha), aby som bol lepším manželom, lepším otcom. Aby sa táto rola manžela a otca stala stredobodom môjho života,

    Takže, môjím povolaním je byť prednášajúcim, profesorom, manželom, otcom – a toto všetko je navzájom prepojené.” po tomto túžim aj ja, s jediným rozdielom, niesom profesor,ale obyčajný učiteľ na cirkevnej škole a v našom meste nemá prelatura nijaké aktivity,formáciu…( Vt) Všetko čo mám su internet a knihy Sv.Josemariu…chcem Vás poprosiť o osobný a súkromný príspevok ako muž a učiteľ -mužovi učiteľovi..teda o Váš bežný deň, čas modlitieb, druhy..prosto role model plánu života, normy, a všetko…ak to nieje príliš osobná prosba. Sám už nejaké mesiace skúmam čo ma k dielu ťahá, či mám povolanie…Ďakujem vopred za Vašu ochotu i ukradnutý osobný čas. S pozdravom manžel a otec, učiteľ Anj, momentálne nepraktizujuci bežec, aktívny crissfiter….Jozef 😉

Pridaj komentár

